امیر تجارت

امیر تجارت

معرفی محصولات کسب درامد تجارت صنعت لوازم ضروری لوازم منزل
امیر تجارت

امیر تجارت

معرفی محصولات کسب درامد تجارت صنعت لوازم ضروری لوازم منزل

بذر گل تاج الملوک

رنگ گل ها در گونه های مختلف، متفاوت است برخی گونه ها، گل هایی به رنگ بنفش دارند مانند گونه تاج الملوک ناپل (A. napellus). برخی نیز گل هایی به رنگ آبی روشن دارند مانند گونه A. variegates که گونه هایی از آن دو رنگ بوده و رنگ سفید در آن وارد شده است. گونه زینتی تاج الملوک به نام Aquilegia chrysantha بیشتر مورد توجه واقع شده است.

برای کاشت و تکثیر آن از بذر استفاده می شود که در اواسط بهار در خزانه می کارند و در اوایل پائیز به محل اصلی انتقال می دهند. همچنین می توان با تقسیم ریشه ها در بهار یا پائیز نسبت به تکثیر آن اقدام کرد. از سایر گونه های تاج الملوک می توان تاج الملوک صورتی، تاج الملوک جنگلی و تاج الملوک قفقازیرا نام برد.

نوع بستانی آن گلهایش سر به بالا است و نوع وحشی آن گلهایی افتاده دارد به رنگهای مختلف در دشت های آمریکا فراوان می روید و در کلورادو آمریکا به رنگ آبی است (گل نشان ایالتی کلرادو است) از تخم هم به عمل می آید و در سال دوم گل می دهد گیاهی چند ساله یا دائمی است.

طرز کاشت بذر گل تاج الملوک:

تکثیر یا کشت این گیاه به دو روش تقسیم بوته و کاشت بذر انجام انجام می شود. در روش بذری ابتدا بذرها را در خزانه ای می کارند و پس از آنکه گیاه جوانه زد، در فصل بهار به زمین اصلی منتقل می کنند. همچنین شما می توانید بذرهای این گیاه را به صورت مستقیم پس از پایان فصل سرما در بهار در زمین اصلی مورد کشت قرار دهید. در روش تقسیم بوته نیز که معمولا در بهار و یا اوایل پاییز انجام می شود شما بوته را ازخاک بیرون آورده و برگ های اضافی را قطع و در زمین مورد نظر می کارید. توجه داشته باشید که در فصل زمستان همانند همه گیاهان برگ های این گیاه می ریزد و فقط ریشه باقی می ماند و پس از گذر از زمستان با شروع فصل بهار دوباره سبز می شود.

عمق کاشت بذر: بذر را پس از آنکه کاشتید روی آن را مقداری نازکی خاک نرم بریزید.

ارتفاع: ارتفاع این گیاه بسته به گونه های مختلف و شرایط اقلیمی متفاوت است.

خاک مناسب رشد: خاک مناسب کاشت گل تاج الملوک خاکی است که از زهکشی خوبی برخوردار است، بنابراین خاکهایی که قلیایی یا مرطوب هستند مناسب رشد این گیاه می باشند.

دوره بلوغ و گلدهی: گلدهی این گیاه معمولا از اواسط بهار شروع می شود و تا اواسط تابستان ادامه دارد.

دمای مناسب رشد: بهترین دمای رشد این گیاه 19 تا 25 درجه سانتیگراد می باشد. این گیاه در برابر سرما مقاوم است.

مقدار آبدهی: این گیاه به آبیاری متوسط و منظمی نیاز دارد.

نور لازم: این گیاه در شرایط نیمه سایه رشد مناسبی دارد بنابراین می توانید در زیر سایه درختان این گیاه را بکارید.

بذر گل تاج الملوک





قیمت  14000 تومان


لینک خرید

https://youtejarat.com?rgm=treader66&p_id=4886

گلدان جیفی تک عددی


قرص جی فی پلت که با نام گلدان جیفی نیز شناخته می شود، نوعی گلدان فشرده و کوچک به شمار می رود که می توانید انواع مختلف گل و گیاه و بذر را در داخل آن بکارید. این نوع گلدان پس از انداختن به آب متورم و بزرگ و آماده کاشت بذر می شود که در سایزهای مختلف به صورت بهداشتی و استریل شده عرضه می شود.

مشخصات قرص جی فی پلت (گلدان جیفی):

گلدان جیفی یا قرص جی فی پلت نوعی گلدان فشرده برای کاشت انواع بذر، نشاء و … به شمار می رود که قطر آن در حدود 3 سانت و ارتفاع آن حدود یک سانت است. بیشتر شبیه سکه است که اگر آن را در داخل آب قرار دهید متورم شده و آماده کاشت بذر می شود.

توجه داشته باشید که بسیاری از بذرهای خاص و کمیاب نیاز به شرایط ایده آلی برای رشد دارند. به همین دلیل استفاده از قرص جی فی پلت می تواند بهترین گزینه برای کاشت انواع بذر گل و گیاه به شمار می رود که به صورت بهداشتی و استریل شده عرضه می شود. این گلدان از وزن سبکی برخوردار است، با استفاده از این گلدان شما دیگر نیاز به خاک برای کاشت بذر نخواهید داشت. استفاده از این نوع گلدان با توجه به نوع بزرگ شدنش می تواند برای کودکان جذاب باشد و آنها را تشویق به کاشت گل و گیاه کند.

مزایای استفاده از قرص جی فی پلت (گلدان جیفی):

  • بهداشتی و استریل شده است.
  • دارای سایزهای مختلفی است.
  • برای کاشت انواع گل و گیاه و بذرهای کمیاب مناسب است.
  • وزن سبکی دارد.
  • برای کاشت نشاء می توانید از این قرص در سایز دلخواه برای سینی نشاء خود استفاده کنید.
  • نحوه بزرگ شدن این قرص و تبدیل شدن آن به گلدان بسیار جذاب است و مشوق کودکان برای کاشت گل و گیاه به شمار می رود.
  • از بهترین ابزار برای کاشت بذر و گیاه به شمار می رود.

کاربرد قرص جی فی پلت (گلدان جیفی):

از گلدان جی فی پلت برای کاشت بذر انواع گل و گیاه، نشاء و گیاهان کمیاب استفاده می کنند.

نحوه استفاده از قرص جی فی پلت (گلدان جیفی):

به هنگام استفاده از قرص جی فی پلت (گلدان جیفی) یک گلدان یا سینی نشاء تهیه کنید و قرص جی فی پلت را در داخل آن قرار دهید و مقداری آب ولرم به آن اضافه کنید. با اضافه کردن آب گلدان جیفی متورم و بزرگ می شود و به سایز دلخواه خود می رسد و پس از آن شما می توانید بذر یا نشاء خود را در داخل آن بکارید.


» ارسال سفارشات پستی حداکثر 24 تا 48 ساعت پس از واریز وجه توسط پست پیشتاز انجام می شود «

گلدان جیفی تک عددی

گلدان جیفی تک عددی

گلدان جیفی تک عددی


قیمت  15000  تومان

لینک خرید

https://youtejarat.com?rgm=treader66&p_id=4859

پک 5 عددی گلدان جی فی - یک عدد رایگان


قرص جی فی چیست؟

برخی بذور دارای شرایط خاصی برای جوانه زنی و رشد هستند، یعنی به سختی جوانه می زنند و اگر جوانه زدند به سختی رشد می کنند، گلدان های متنوع و متعددی برای مراقبت و رشد بذر تولید شده ولی جی فی پلت یکی از بهترین ابزارها برای کاشت و جوانه دار کردن بذر بخصوص بذرهای میوه ها و گیاهان کمیاب می باشد.

جی فی علاوه بر حفظ رطوبت و تهویه بالا و زهکشی مناسب، مواد مغذی مورد نیاز برای جوانه زنی و رشد بذر را دارا است

جی فی معمولاً در سایز های 2 تا 7 سانتی متر برای مصارف خانگی عرضه می شود، اندازه های کوچک تر برای کاشت بذر و سایز بزرگتر برای قلمه زدن

جی فی را در ظرفی مناسب همراه با آب قرار داده و بعد از گذشت 5 دقیقه منتظر می شویم تا متورم شود و به سایز واقعی خود برسد.

یکی از ویژگی های قرص جی فی پلت، عدم نیاز به گلدان می باشد، گلدان جلوی تهویه هوا را گرفته و درصد جوانه زنی را کاهش می دهد ولی جی فی پلت این مشکل را ندارد.

توری اطراف جی فی پلت تجزیه پذیر بوده و سبب حفظ ریشه و پایداری بستر می شود و بعد از جابجایی به زمین اصلی به مرور زمان تجزیه می شود و مانع رشد ریشه نمی شود، همچنین مواد مغذی ای نیز داشته که به مرور در اختیار گیاه قرار می دهد.

محصول پلت جی فی ابتدا در سال 1972 در کشورهای نروژ وکانادا از مواد پیت ماس با فرم و ابعاد مختلف ارائه گردید.

جی فی پلت انتخاب مناسبی برای کاشت بذور سردسیری و گرمسیری موجود در فروشگاه همانند بلوبری، رزبری، پاپایا، پشن فروت و… می باشد.

عاری بودن از آفات و بیماری، قارچ ها، نماتد ها و علف های هرز، رشد سریع ریشه و افزایش نرخ رشد بالا برای گیاهان نیز دلایل انتخاب جی فی پلت توسط تولید کنندگان نشاء و قلمه می باشد.

جی فی پلت استارتر بذر می باشد که حاوی پیت ماس، کوکوپیت و مواد مغذی مورد نیاز گیاه می باشد که تولید و تکنولوژی در حال حاضر در اختیار شرکت Jiffy می باشد.

جی فی پلت همیشه باید مرطوب باشد، جی فی بعد از جذب آب به رنگ قهوه ای تیره در می آید و هنگامی که رطوبت خود را از دست می دهد به رنگ قهوه ای روشن در می آید، همیشه باید جی فی را به رنگ قهوه ای تیره نگه داشت و اجازه نداد تا خشک شود.

برای آبیاری لازم نیست بر روی جی فی آب بریزیم بلک باید در کف ظرفی که جی فی در آن قرار دارد به ارتفاع 1 سانتی متر آب بریزیم تا توسط جیفی به آرامی جذب شود و به بذر برسد.

چه زمانی جی فی را به گلدان یا زمین اصلی انتقال دهیم:‍

زمانی که گیاه داخل جی فی پلت به اندازه کافی رشد کرده و ریشه ها از اطراف توری خارج شد در این زمان باید گیاه را به همراه جی فی پلت به محیط کشت بزرگتر و یا اصلی انتقال داد.


مزایای کلی قرص جی فی پلت (گلدان جیفی) :

1- جوانه زنی سریعتر بذر

2- رشد سریعتر نشاء

3- کنترل راحت تر بیماری ها، دما و رطوبت لازم برای رشد نشاء

4- جلوگیری از تنش وارد شده به ریشه در هنگام انتقال به زمین اصلی

5- در دسترس بودن مواد غذایی برای رشد نشاء

6- عدم نیاز به استفاده از مواد بسترمانند پرلایت، پیت ماس و…….

7- کاملا استریل و فاقد هرگونه عوامل بیماریزا ، قارچ و باکتری

8- کاهش یافتن هزینه های کارگری

9- صرفه جویی درمصرف آب

10- قوی ترشدن نشاء به گونه ای که هنگام انتقال به زمین اصلی، نشاء توان بیشتری برای مقابله با بیماریها و یا کمبودهای مواد غذایی موجود در زمین اصلی را دارد.

نحوه استفاده از قرص جی فی پلت (گلدان جیفی):

ابتدا درون یک کاسه یا یک ظرفی که اطراف آن به ارتفاع حداقل 2 تا 5 سامتی متر لبه داشته باشد به مقدار لازم آب میریزیم. (برای هر قرص یک استکان آب در نظر بگیرید)

سپس قرص ها را به آرامی داخل آب قرار می دهیم، قرص ها باید از جهت صحیح قرار بگیرد، آن طرف از قرص که توری باز است و گودی کوچکی قرار دارد رو به بالا باشد (در تصاویر به خوبی مشخص است)

بعد از گذشت حداکثر 5 تا 10 دقیقه جی فی پلت آب موجود در کاسه را جذب کرده و متورم شده و به اندازه ی حقیقی خود می رسد همچنین به رنگ قهوه ای تیره در می آید.

اکنون به وسیله مداد یا کبریت یا هر جسم نوک تیزی یک سوراخ به عمق مورد نیاز ( دو برابر طول بذر انتخابی) داخل جی فی ایجاد میکنیم و بذر را به آرامی داخل آن قرار می دهیم.

سپس روی بذر را با محتویات جی فی پلت پر می کنیم، اگر بذر ما خیلی ریز بود و یا جزو بذر های کمیاب بود بهتر است داخل جیفی پلت گودی ایجاد نکنیم و هم چنین بر روی آن خاک نریزیم بلکه تنها بذرها را بر روی بستر قرار دهیم در این صورت باید قرص ها را در ظرفی دردار (شفاف) قرار دهیم تا رطوبت حفظ شود.

جی فی پلت همیشه باید مرطوب باشد، برای آبیاری بهتر است آب را به آرامی در کف ظرفی که قرص های جی فی پلت را در آن قرار داده اید بریزید تا جی فی پلت به آرامی آب را جذب کند و به بذر ها برساند.

هنگامی که جی فی رطوبت خود را از دست بدهد به رنگ قهوه ای روشن در می آید.

زمانی که گیاه داخل جی فی پلت به اندازه کافی رشد کرد و ریشه ها از اطراف توری خارج شدند، می توان گیاه را به همراه جی فی پلت به گلدان بزرگتر و یا محیط کشت اصلی انتقال داد.

توجه : هر بسته شامل 5 عدد گلدان جیفی می باشد که یک عدد آن رایگان تقدیم خریدار می گردد .



پک 5 عددی گلدان جی فی - یک عدد رایگان

پک 5 عددی گلدان جی فی - یک عدد رایگان



قیمت  52000 تومان


لینک خرید

https://youtejarat.com?rgm=treader66&p_id=4884

بذر گل گندم


گیاه گلدار از خانواده Asteraceae این گیاه از گیاهان دارویی یک یا دوساله است که دارای ساقه منشعب و به ارتفاع 25 تا 80 سانتیمتر است. ساقه این گیاه سبز مایل به سفید است، گل های این گیاه اغلب آبی پر رنگ هستند. بیشتر در مزارع گندم و غلات می روید و به همین علت به گل گندم معروف است. این گل بومی اروپا بوده .ارتفاع آن به 16 الی 35 اینچ (هر اینچ جدود 2.5 سانتی متر می باشد) می رسد.گل ساقه ها سبز رنگ بود، برگ های حالت نیزه ای شکل و حدود 1 الی 4 سانتی متر مکی باشد.گلها اغلب یک رنگ آبی پر رنگ و بسیار زیبائی می باشد و اندازه گلها به قطر 1.5 الی 3 سانتی کتر رشد می کند .گلها به صورت شعاعی به اطراف رشد کرده .این گل در گذشته بعنوان یک علف هرز شناخته میشده که واقعا برای من عجیبه گلی به این زیبائی چرا؟ ولی بعد از مدتی بخاطر انقراض آن و حفاظت از آن این روند کاهش یافت و هم اکنو بعنوان یک گل زیبای زینتی استفاده می شود که واقعا باید گفت حق الانصاف گل زیبائی است

بذرهای گل گندم را قبل از شروع سرما در پاییز یا در بهار به فواصل 15 تا 30 سانتی متر از هم می کارند. اگر بذرهای گل گندم ابتدا در خانه کاشته شوند، حدود یک هفته تا یک ماه طول می کشد تا جوانه بزنند. بعد از گذشت 6 تا 7 هفته، در اواخر بهار آن ها را به زمین یا باغ منتقل می کنند. اگر گل گندم در خانه نگه داری می شود، دمای مناسب برای رشد آن 15 تا 21 درجه سانتی گراد می باشد.
گل گندم را باید در جایی که آفتاب کامل به آن می رسد کاشت. خاکی که گل گندم در آن کاشته می شود باید زهکشی خوبی داشته باشد. PH مناسب برای رشد گل گندم 5/5 تا 7 است. در بهار باید به این گیاه مواد مغذی داده شود. گل گندم باید به طور مرتب آبیاری شود. ریشه گل گندم چند ساله را در مناطق گرم در پاییز و در مناطق سرد در بهار تقسیم می کنند و آن ها را می کارند و از این طریق این گل را زیاد می کنند.

نحوه کاشت گل گندم :

نشا کاری: در اواسط بهـار نهال ها را از خزانه دوم برداشته و در محل اصلی به فاصلـه 25 *20 سانتیمتر نشا می کنیم.

کاشت مستقیم: در اسفند و فروردین و یا در پاییز می توان بذر گل گندم را مستقیما در محل اصلی کاشت.

آب و هوا: به گرما و نور کامل آفتاب و رطوبت معمولی به طوری که آب در خاک جمع نشود ، احتیاج دارد.

خاک: خاک شنی یا ماسه ای خوب زهکشی شده با ph بین 6٫5 تا 7٫5 و قلیایی ، خاک مناسب می باشد.

بهتر است بذرها را ابتدا در گلدان بکارید و زمانی که جوانه های گل به 5 الی 8 سانتیمتر رسید آنها را به زمین اصلی منتقل نمایید.

در صورتی که می خواهید این بذر را در گلدان یا فضای کمتری کشت نمایید باید ترکیبی از خاک مناسب بذرهای گلهای زینتی را در گلدان خود بریزید و گلدان خود را با این خاک پر نمایید.

ابتدا بذر مورد نظر را مدت 24 تا 48 ساعت در آب ولرم قرار دهید.

سپس در خاکی نرم و کاملا خیس در عمق 0٫5 سانتی دفن کنید و یک نایلون روی لبه گلدان قرار دهید تا رطوبت حفظ شود.

محیط بهتر است روشن باشد اما بدور از نور مستقیم آفتاب و دما نیز بالای 24 درجه باشد.

هر زمان سطح خاک خشک شد کمی با آبپاش مرطوب کنید و تا زمان سبز شدن بذرها مرطوب نگاه دارید.

زمان سبز شدن هر گل و گیاهی متفاوت است و از یک هفته تا 2 ماه متغیر است.

پس از سبز شدن کامل بذرها نایلون را بردارید و گلدان را کنار پنجره یا جایی که نور بیشتری دریافت کند ببرید اما باز هم بدور از نور مستقیم آفتاب باشد.

گیاهانی که باید بیرون از خانه نگهداری شوند را تا حداقل 4-5 برگه شدن نهال و مساعد شدن هوای بیرون در داخل خانه نگه دارید و پس از آماده شدن شرایط به حیاط انتقال دهید.

در بهار باید به این گیاه مواد مغذی داده شود. گل گندم باید به طور مرتب آبیاری شود.

خاک مناسب برای کاشت بذرهای گلهای زینتی و فصلی: خاک بیشتر گلهای زینتی و فصلی ترکیبی از 60 درصد خاک باغچه، 20 درصد کود حیوانی و 20 درصد ماسه است.

از کود دامی تازه برای کاشت بذر استفاده نکنید اگر کود دامی در دسترس نبود می توانید از کمپوست استفاده نمایید کود دهی برای بذر اهمیت زیادی دارد زیرا باعث رشد بهتر جوانه ها می شود.

نکته: برخی ها بذر را روی محلی که مورد نظرشان هست می پاشند تا همان جا سبز شود اما این روش درست نیست دلیلش این است که زمان بذر پاشی بذرها نامنظم روی زمین می افتند و وقتی سبز می شوند خیلی از آنها ممکن است کنار هم سبز شوند اما زمانی که بذر را درون خزانه بکارید بعد می توانید به صورت منظم بوته های این گل را به هر طریقی و به هر فاصله ای که می خواهید بکارید.

خواص گل گندم :

این گیاه قرنها پیش برای بیماری هایی که در بیشتر موارد مربوط به چشم می شود قابل استفاده بوده است. معجزه ای که این گیاه در درمان ورم ملتحمه چشم و پف کردن آن و همچنین درد چشم می کند، توسط متخصصان گیاه شناسی به خوبی شناخته شده است.

ساقه گل گندم درد سوزش ناشی از پارگی و بریدگی ها را التیام می دهد. بهتر است قسمت انتهایی ساقه آن را اطراف نواحی آسیب دیده بمالید. همچنین از گیاه می توانید برای کمپرس چشم استفاده کنید. یک تکه پنبه را در جوشانده این گیاه خیس کرده و چشمتان را با آن کمپرس نمایید.

جوشانده این گیاه برای ماساژ صورت و درمان جوش ها و آکنه نیز مفید است. می توانید برگ ها و گل های این گیاه را بجوشانید هنگامی که در حال جوشیدن است حوله ای را روی سر خود بیندازید و صورت خود را بالای ظرفی که گیاه می جوشد به مدت 15 دقیقه نگه دارید بعد از آن صورتتان را با آب سرد بشویید متوجه می شوید که پوست صورتتان تغییر کرده است.

گل های این گیاه دارای اثر مدر(ادرارآور) است و برای سرماخوردگی، رفع سرفه و بیماری های سینه استفاده می شود. میوه این گیاه مسهل است. تمام اندام این گیاه تب بر، تصفیه کننده خون و ضد رماتیسم هستند و برای درمان بیماری های کبدی ، پوستی و زردی به کار میروند.

بذر گل گندم

بذر گل گندم


قیمت :15000  تومان

لینک خرید :

https://youtejarat.com?rgm=treader66&p_id=4867

بذر گوجی بری ارگانیک

گیاه گوجی بری (Goji Berries) بومی هیمالیا است و میوه های خوراکی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان، آمینو اسید، مواد معدنی و پروتئینی ضروری، تولید می کند. کسانی که مایل به استفاده از این میوه های سالم هستند می توانند با کاشت این گیاه پول خود را ذخیره کنند. شکل ظاهری این گیاه به صورت درختچه است و در زمستان های سرد دوام میاورد و برای میوه دادن 2 سال زمان می برد. کاشت گیاه گوجی بری نیاز به داشتن صبر و آگاهی از الزامات نحوه ی مراقبت دارد.

جوانه زنی بذر گوجی بری

با جوانه زدن بذر گوجی بری رشد یک گیاه سالم شروع می شود. ابتدا بذرها را به مدت 2 یا 3 روز در آب بخیسانید زیرا این کار به جوانه زدن سریع تر بذر کمک می کند. محیط کشت مناسب برای بذرها خاک گلدان بعلاوه ی شن و ماسه است. بهترین PH بین 7 تا 8 است. خاک را پس از آماده کردن در یک سینی ریخته و هر بذر را در عمق 6 میلی متری بکارید. بذرها نیاز به نور کامل خورشید و رطوبت دائمی خاک دارند. دمای مناسب برای جوانه زنی بذر گوجی بری 17 تا 20 درجه سانتی گراد است. وقتی که 3 برگ جوانه زدند مجموعه بالایی را قطع کنید تا به رشد بیشتر گیاه کمک کند و زمانی که طول هر جوانه تقریبا 12 سانتی متر شد آن را در یک گلدان یا زمین بکارید.


بااستفاده از یک بشکه ی چوبی که از وسط نصف شده، می توان فضای کافی برای رشد ریشه ی گوجی بری ایجاد کرد. ظرف مورد استفاده باید حداقل 22 لیتر ظرفیت داشته باشد. زمانی که ریشه ها به انتهای ظرف رسیده اند یعنی گیاه کامل رشد کرده است.


کاشت گوجی بری در زمین


بین نهال های گوجی بری حدود 120 سانتی متر فاصله بگذارید با این کار به بوته بدون اینکه با بوته های کناری ازدحام ایجاد کند اجازه ی رشد کامل می دهید. نهال را در سوراخی به اندازه ی ریشه قرار دهید. یک لایه ی 5/2 سانتی متری از مالچ در بالای خاک و اطراف هر گیاه بریزید تا باعث کنترل علف های هرز و رطوبت خاک شود.


نگهداری از درخت گوجی بری


گوجی بری برای رشد در گلدان یا زمین نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد. باغبانان باید بدانند که هر گیاهی چه میزان نور خورشید و آب احتیاج دارد و چه نوع خاک بهترین محیطِ رشد را برای گیاه فراهم می کند. همچنین یکی از مراقبت های مهمِ گوجی بری، هرس کردن است.


خاک مناسب برای گوجی بری


گیاه گوجی بری در مخلوطی از خاک گلدان و مواد آلی به خوبی رشد می کند. اگر خاک زهکشی مناسبی ندارد باید ورمیکولیت یا پرلیت به آن اضافه کنید زیرا داشتن زهکشی مناسب برای سلامت ریشه ضروری است. اغلب به جای استفاده از کود جهت تامین مواد مغذی در خاک، از کمپوست و کود حیوانی استفاده می شود. مواد آلی شامل همه ی مواد مغذی مورد نیاز گیاهِ گوجی بری است. کودهای شیمیایی می توانند اکولوژی خاک را برهم بزنند.


آبیاری درخت گوجی بری


در شرایط خشکسالی گوجی بری را هر روز آب دهید اما اگر گیاه در آب و هوای مرطوب قرار دارد فقط زمانی که خاک خشک شد به آن آب دهید. آب زیاد باعث پوسیدگی ریشه و رشد قارچ می شود. از پاشیدن آب به برگ ها اجتناب کنید و همچنین فقط صبح زود آبیاری را انجام دهید. پژمرده شدن برگ ها نشانه ی عدم رطوبت کافی است.


نور مناسب برای گوجی بری


گیاه گوجی بری حداقل روزانه 8 ساعت نور کامل خورشید را نیاز دارد. نور فراوان باعث افزایش محصول و میوه های مغذی بیشتری می شود. اگر گیاه در داخل ساختمان قرار دارد با یک لامپ فلورسنت می توان فقدان نورخورشید را جبران کرد و اگر گیاه به سختی رشد می کند لامپ را در تمام طول روز و شب روشن نگه دارید.

هرس درخت گوجی بری


به منظور برش های تمیز از قیچی های تیز مخصوص هرس استفاده کنید. هرس اصلی و سنگین در زمستان و به منظور حذف شاخه های پشتی است اما هرس سبک در فصل بهار و تابستان برای کمک به حفظ جذابیت ظاهری گوجی بری است. در سال اول به هیچ وجه هرس سنگین انجام ندهید زیرا مهم ترین زمان برای رشد گیاه است.



بذر گوجی بری ارگانیک

بذر گوجی بری ارگانیک










قیمت  :25000 تومان

لینک خرید


https://youtejarat.com?rgm=treader66&p_id=4879