امیر تجارت

امیر تجارت

معرفی محصولات کسب درامد تجارت صنعت لوازم ضروری لوازم منزل
امیر تجارت

امیر تجارت

معرفی محصولات کسب درامد تجارت صنعت لوازم ضروری لوازم منزل

بذر گل لیاتریس اسپیکاتا


بذر گل لیاتریس اسپیکاتا با نام علمی Liatris spicata از خانواده Asteraceae می باشد. که در ویکی پدیا میتونید از این خانواده اطلاعات بیشتری کسب نمایید. این گل زیبا در آب و هوای معتدل و گرم رشد خوبی داشته و مناسب مناطق سردسیری نمی باشد. قد ساقه این گل به حدود 90 سانتی متر می رسد.

مشخصات گیاهی گل لیاتریس اسپیکاتا

گل لیاتریس اسپیکاتا گیاهی چندساله است که گل های زیبای خوشه ای آذین بسته ای دارد که در انتهای ساقه گیاه ظاهر می شود. ساقه این گیاه علفی است که برگ های باریک، دراز و نوک تیزی از آن منشعب می شوند. برای کاشت در باغچه و فضای سبز مناسب است که علاوه بر جنبه زینتی به عنوان گل شاخه بریده نیز از آن استفاده می شود.

نام علمی و انگلیسی این گیاه Liatris spicata است. آب و هوای مناطق معتدل و گرم را برای رشد می پسندد، که نسبت به سرما حساس است و از بین می رود، به همین دلیل برای پرورش در مناطق سردسیر مناسب نیست. گلهای این گیاه معطر نیستند و صرفاً جنبه زینتی دارند. گلهای این گیاه در رنگ های مختلف قرمز، بنفش، قرمز روشن و … است. به صورت ساقه ای ایستاده و راست رشد می کند.


طرز کاشت بذر لیاتریس اسپیکاتا

گل لیاتریس اسپیکاتا از طریق بذر تکثیر می شود. در کشت بذری ابتدا یک گلدان مناسب تهیه کنید و توجه داشته باشید که گلدان از زهکشی مناسبی برخوردار باشد، برای این منظور چندین سوراخ در زیر گلدان ایجاد کنید. با مخلوطی از خاک کمپوست، خاک برگ و کوکوپیت گلدان را پر کنید. بذر را بر روی خاک گلدان قرار دهید و با کود نرمی روی آن را بپوشانید و گیاه را آبیاری کنید، برای اینکه بذرها جابجا نشوند این کار را با آبپاش به آرامی انجام دهید. با نایلون روشنی روی گلدان را بپوشانید تا رطوبت گیاه حفظ شود و چندین سوراخ برای تهویه هوا ایجاد کنید. دمای مناسب برای جوانه زنی بذر 20 درجه سانتی گراد است در این دما پس از گذشت دو تا سه هفته بذر گیاه جوانه می زند و شروع به رشد می کند. زمانی که گیاه رشد کرد در صورت نیاز می توانید آن را جابجا کنید.

زمان کاشت بذر: زمان کاشت بذر فصل بهار است.

ارتفاع: ارتفاع این گیاه بین 60 تا 90 سانتیمتر است.

فاصله کاشت بذر: فاصله کاشت بذر 10 تا 15 سانتیمتر است.

عمق کاشت بذر: عمق کاشت بذر 2 تا 4 میلیمتر است.

خاک مناسب رشد: برای رشد خاک برگ، خاک باغچه، کوکوپیت و پیت ماس را می پسندد. خاک باید از زهکشی مناسبی برخوردار باشد.

دمای مورد نیاز: دمای مناسب برای رشد این گیاه 23 تا 33 درجه سانتی گراد است.

زمان گلدهی: گلدهی این گیاه چند ماه پس از کاشت بذر و در فصول بهار و تابستان است.

مقدار آبدهی: به آبیاری متوسط و منظمی نیاز دارد.


راهنمای کاشت در بسته پستی ارسال می شود


قیمت

18000   تومان



بذر گل لیاتریس اسپیکاتا

بذر گل لیاتریس اسپیکاتا



لینک خرید

https://youtejarat.com?rgm=treader66&p_id=4763


بذر گل هسپریس بانوان





گل هسپریس گیاهی علفی و چندساله است که گل های زیبایی در رنگهای مختلف تولید می کند. از طریق بذر تکثیر می شود. برای کاشت در باغ و باغچه مناسب است. هسپریس در زبان یونانی به معنای عصر است. گل های خوشبویی دارد.


مشخصات گیاهی گل هسپریس بانوان/ گل عصر

گل هسپریس گیاهی زیبا و زینتی است که به صورت گیاهی علفی در بیشتر مناطق رشد می کند. هسیریس در زبان یونانی به معنای عصر است و چون گلهای این گیاه به هنگام عصر عطر خاصی دارند به آن گل هسپریس یا گل عصر می گویند. گل های خوشبویی دارد و برای کاشت در باغ و باغچه مناسب است. گیاهی چندساله است.

نام علمی و انگلیسی این گیاه Hesperis matronalis است که گل های زیبای 4 تا 6 گلبرگی در رنگهای مختلف تولید می کند که به هنگام شکفتن منظره زیبایی را نمایان می کند. برگ های سبز رنگی دارد و ساقه آن نیز علفی است. توجه داشته باشید که این گیاه در بیشتر مناطق به صورت خودرو رشد می کند. ساقه ای این گیاه به صورت چندگانه و قائم و به صورت کرکدار است. این گیاه در سال اول رشد شاخ و برگ زیادی را تولید می کند. گلهای زیبا و خوش رنگ این گیاه در انتهای ساقه گل دهنده گیاه ظاهر می شوند.


طرز کاشت بذر گل هسپریس بانوان / گل عصر

گل هسپریس بانوان یا گل عصر از طریق بذر تکثیر می شود. در کاشت بذری ابتدا بذرهای این گیاه را در گلدانی مناسب بکارید و توجه داشته باشید که گلدان دارای زهکشی خوبی باشد. پس از کاشت بذر روی آن را با خاک نرمی بپوشانید. گیاه را آبیاری کنید و روی آن را با نایلون روشنی بپوشانید تا رطوبت گیاه حفظ شود، چرا که رطوبت سبب تسریع در جوانه زنی گیاه می شود. پس از گذشت 10 تا 20 روز در دما 20 تا 25 درجه سانتی گراد بذر گیاه جوانه می زند و شروع به رشد می کند، از رشد سریعی برخوردار است و پس از گذشت دو ماه شروع به گلدهی می کند.


راهنمای کاشت در بسته پستی ارسال می شود


قیمت  :14000  تومان


بذر گل هسپریس بانوان

بذر گل هسپریس بانوان




لینک خرید

https://youtejarat.com?rgm=treader66&p_id=4759



بذر گل نیلوفر پیچک بنفش

گل نیلوفر پیچ یا پیچک نیلوفر یا گل نیلوفر یک گیاه چند ساله است که به صورت بالا رونده رشد می کند.

گل نیلوفر پیچ یک گل بسیار خوشبو و معطر است که گل ها در صبح باز شده و در غروب بسته می شوند. این گیاه رشد سریعی دارد و در یک فصل رشد تا ارتفاع 4/5 تا 6 متر هم رشد می کند. این واریته از نیلوفر پیچ به رنگ بنفش پر رنگ است که بسیار زیبا و دوست داشتنی می باشد. گل نیلوفر یک گیاه مقاوم است و به مراقبت زیادی نیاز ندارد فقط در مواقع خشکی باید به اندازه کافی آبیاری شود. گل نیلوفر پیچ در کنار درخت، آلاچیق و هر داربست دیگری که کاشته می شود از آن بالا می رود و با گل های بسیار زیبایی که دارد یک منظره فوق العاده زیبا را به وجود می آورد. این گل بدون داربست و روی زمین هم رشد می کند که بوته گل پهنای زیادی داشته و نمای بسیار جذابی به فضا می دهد.

نحوه کاشت گل نیلوفر رونده

فصل کاشت گل نیلوفر پیچ : گل نیلوفر را از بهار تا تابستان می توان بوسیله بذر کاشت.

• ابتدا بذر را 24 ساعت قبل از کاشت در دستمال خیس قرار می دهند و بعد بذر کشت می شود.

• پوسته بذر ضخیم است. بنابراین بذر را خراش دهید یا به مدت چند ساعت در آب گرم خیس کنید تا نرم شود.

• این کار نرخ جوانه زنی را افزایش داده و سرعت جوانه زنی را نیز بالا می برد.

• بذرهای گیاه نیلوفر پیچ را در اوایل فصل بکارید و آن ها را با قطر کمی از خاک حدود 1 سانتیمتر بپوشانید.

• سپس آن ها را به طور کامل آبیاری کنید. جوانه های متراکم را از خاک بیرون بکشید، به طوری که فاصله نهایی جوانه ها از هم 15 سانتی متر باشد.

• این جوانه ها می تواند تراکم را به میزان کم نیز تحمل کند، البته به شرط آن که نرده یا حفاظ کافی در اطرافشان باشد تا ساقه ها بتوانند دور آن بپیچند و پخش شوند.

• یکی از ویژگی های این گیاه زیبا این است که دوست دارد به سمت بالا حرکت و رشد کند و در این حین به دور چیز هایی که بر سر راه رشدش است بپیچد پس وقتی که ارتفاع آن در گلدان به بیست سانتی متر رسید ، گیاه را از گلدان خارج کنید و به محلی که دوست دارید آن را بکارید ببرید.



راهنمای کاشت در بسته پستی ارسال می شود


قیمت  :18000  تومان



بذر گل نیلوفر پیچک بنفش



لینک خرید

https://youtejarat.com?rgm=treader66&p_id=4758

بذر پیچک لبلب


لوبیا پروانه ای یک گیاه رونده است که گل های آبی رنگ بسیار زیبایی به اندازه 5 سانتی متر تولید می کند. گل ها آبی رنگ هستند و خوراکی می باشند. از گل های لوبیا پروانه ای دمنوشی تهیه می شود که به نام چای آبی معروف است. این دمنوش خواص بسیار زیادی دارد و آرام بخش می باشد. گل ها را می توان خشک کرد و از آن ها به عنوان چاشنی برای سالاد یا نوشیدنی استفاده کرد.

گیاه لوبیا پروانه ای به ارتفاع 180 تا 240 سانتی متر رشد می کند. این گیاه همچنین جذب کننده زنبورها و حشرات گرده افشان نیز می باشد. این گیاه بالارونده است و برای پوشاندن فنس، داربست، کاشت در کنار سایر درختان، کاشت در گلخانه و ... مناسب می باشد. گیاه لوبیا پروانه ای در گلدان نیز قابل کاشت است. این گیاه در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر چندساله و در مناطق سردسیر یک ساله می باشد. لوبیا پروانه ای رشد سریعی دارد و 4 تا 8 هفته بعد از جوانه زنی، شروع به تولید گل می کند.


کاشت بذر لوبیا پروانه ای

از یک خاک سبک با زهکشی خوب برای کاشت بذر لوبیا پروانه ای استفاده کنید. هر بذر را در یک گلدان 5 تا 7 سانتی متری بکارید. بذر لوبیا پروانه ای را به عمق 6 میلی متر در خاک بکارید. بعد از کاشت خاک را مرطوب کنید. از کمپوست های مرغوب نیز می توان برای کاشت بذر لوبیا پروانه ای استفاده کرد. تا زمان جوانه زنی خاک را مرطوب نگه دارید ولی بیش از حد آن را خیس نکنید. روی گلدان ها پلاستیک بکشید. دمای مناسب برای جوانه زنی بذر لوبیا پروانه ای 20 تا 25 درجه سانتی گراد می باشد. جوانه زنی بذر لوبیا پروانه ای 14 تا 21 روز طول می کشد. بهتر است گلدان ها را از ابتدا در نور قرار دهید. زمانی که اندازه نهال ها به 5 تا 8 سانتی متر رسید، می توانید آن ها را به گلدان های بزرگ یا به زمین منتقل کنید. زمان انتقال نهال لوبیا پروانه ای به زمین، بهار بعد از رفع سرما می باشد. فاصله بین نهال ها را 30 سانتی متر در نظر بگیرید. گیاه لوبیا پروانه ای را در آفتاب کامل یا سایه-آفتاب بکارید.

بهتر است گیاه را در مکانی که صبح دارای آفتاب کامل و بعد از ظهر سایه دار است، بکارید. از یک خاک غنی دارای زهکشی خوب برای کاشت نهال لوبیا پروانه ای استفاده کنید. در طول فصل رشد و به خصوص در طول گلدهی، به طور مرتب به گیاه آب دهید

بذر پیچک لبلب

بذر پیچک لبلب


قیمت   :24000  تومان


لینک خرید:


https://youtejarat.com?rgm=treader66&p_id=4757



بذر درخت میوه کمیاب فیجوا یا فوجیا Diospyros kaki L


فوجیا درختی همیشه سرسبزی است که به صورت درختچه یا درخت کوچک رشد می کند. این درخت علاوه بر داشتن میوه ای خوشمزه به عنوان یک گیاه زینتی نیز پرورش داده می شود. ارتفاع درخت فوجیا به 7 متر نیز می رسد. میوه فوجیا در فصل پاییز می رسد. فوجیا طعمی شیرین، معطر و شبیه به آناناس، سیب و حتی نعناع دارد. میوه ای گوشت دار و آبدار همچون ژله است. میوه این گیاه به رنگ سبز و بیضی مانند است. این میوه از خواص خوبی در درمان تیروئید و غنی از ترکیبات ید است. فوجیا برگ های چرمی مانند متقابلی دارد که دم برگ کوتاه و ضخیمی دارد. گل های این درخت به صورت دوجنسی است که به صورت انفرادی یا خوشه ای در درخت ظاهر می شود و منظره چشم نوازی را ایجاد می کند. گل ها این گیاه پرچم های بلندی به رنگ قرمز روشن با گرده های زرد رنگ دارد. فوجیا خواص دارویی، درمانی و حتی صنعتی دارد. بومی مناطقی از برزیل است. فوجیا از جمله گیاهان گل دهنده است. میوه فوجیا به صورت خام و فراوری شده مصرف می شود.

اگرچه پوست این گیاه خوردنی است، اما معمولاً آن را به دونیم تقسیم می کنند و پالپ را از طریق یک قاشق جدا می کنند. پالپ این میوه آبدار و شیرین بوده و بافت میوه با نزدیک شدن به سمت پوست دانه دانه می شود. می توان فوجیا را به اسموتی میوه اضافه نمود تا طعم جالبی به آن بدهد. طعم این میوه قوی و پیچیده بوده و ترکیبی از گواوا، توت فرنگی و آناناس است و پس از مصرف، طعم خفیفی از گالتریا را در دهان باقی می گذارد. همچنین می توان ماست، نوشیدنی، مربا، بستنی و مواردی مشابه از فوجیا را در نیوزیلند خریداری نمود. همچنین می توان آن را پخت و در خورشت ها استفاده نمود. رسیدن میوه همیشه با چشم معلوم نمی شود و میوه ها همان سایه ی همیشگی از رنگ سبز را حفظ می کنند تا میوه بیش از حد رسیده یا پوسیده شود. البته می توان با یک فشار آرام، رسیدن میوه را متوجه شد؛ یک فوجیای رسیده همانند یک موز رسیده است و بافتی مشابه دارد. معمولاً میوه وقتی که درست می رسد، از روی درخت می افتد. وقتی که هنوز میوه روی درخت آویزان است، امکان دارد اندکی تلخ باشد. وقتی که میوه افتاد به سرعت پوسیده می شود، پس بهتر است که هر روز میوه های افتاده روی زمین را جمع کنید.

وقتی که میوه نرسیده، پالپ آن هنوز سفید و مات است. وقتی که می رسد شفاف شده و بافت ژلاتینی پیدا می کند. وقتی که میوه ها کاملاً می رسند، پالپ تبدیل به یک ژله ی شفاف شده و هیچ نشانی از رنگ قهوه ای در آن مشاهده نمی شود. وقتی که پالپ میوه و پیرامونش شروع به قهوه ای شدن می کنند، یعنی میوه زیادی رسیده، اما کماکان قابل خوردن است و می توان از آن آبمیوه، مربا یا کمپوتی خوشمزه درست کرد. گل برگ های این گیاه هم قابل خوردن هستند و طعمی شیرین با رگه هایی مشابه از دارچین دارند. رایج ترین استفاده از این گلبرگ ها افزودنشان به سالاد است. آن ها معمولاً توسط پرندگان خورده می شوند.
کاشت

فوجیا از طریق بذر و قلمه تکثیر می شود. برای این منظور پس از تهیه بذر، آن را به مدت 24 ساعت در آب ولرم خیس کنید و سپس آن ها را در محل موردنظر اعم از گلدان یا خزانه بکارید. پس از کاشت بذر گیاه را آبیاری کنید. تا زمان جوانه زنی سطح خاک را برای جوانه زنی مرطوب نگه دارید. پس از گذشت مدت زمانی بذر جوانه می زند و گیاه رشد خود را آغاز می کند. زمانی که نهال به دست آمده به حد معینی از رشد رسید آن را به زمین اصلی منتقل کنید.

فاصله کاشت بذر درخت فوجیا بین 20 تا 40 سانتی متر است و فاصله کاشت نهال 80 تا 150 سانتی متر است. عمق کاشت بذر درخت فوجیا 0.5 تا 2 سانتی متری است. درخت فوجیا برای رشد به خاک حاصلخیز و غنی نیاز دارد. خاک باید از زهکشی مناسبی برخوردار باشد. درخت فوجیا دمای مناطق گرمسیری را برای رشد ترجیح می دهد. توجه داشته باشید که این درخت به 50 ساعت سرما برای میوه دهی نیاز دارد. زمان گلدهی درخت فوجیا فصل بهار است. درخت فوجیا به آبیاری متوسط و مرطوبی نیاز دارد. درخت فوجیا به آفتاب کامل و نیمه سایه نیاز دارد.


راهنمای کاشت به همراه بسته پستی ارسال می شود

قیمت 


18000  تومان

بذر درخت میوه کمیاب فیجوا یا فوجیا Diospyros kaki L

بذر درخت میوه کمیاب فیجوا یا فوجیا Diospyros kaki L

بذر درخت میوه کمیاب فیجوا یا فوجیا Diospyros kaki L





لینک خرید

https://youtejarat.com?rgm=treader66&p_id=4755